MB

Zapomněl jste na akumulátory NiFe. Lil se do nich draselný louh. Mnohem lehčí než Pb aku. Nosili je na opasku havíři v dolech. Dále se používaly na železnici v osobních vozech pro osvětlení v době mimo jízdu. Životnost 20 i více let.

PHH

Vím. Měli jsme je doma a myslím, že ještě bylo i víc typů. Byla to ale okrajová záležitost, neměly taky nijak zvlášť velkou hustotu energie a byly poměrně drahé a myslím, že nenášely hluboké vybití.

LV

Před pár lety jsem četl v souvislosti s grafenem vizi, že grafen, resp. nanosítě z něj, by mohl sloužit jako nosič aktivních vrstev bateriovych desek. Jak ty sítě, tak ty aktivní vrstvy, by měly tloušťku několika atomů. Tím by se zásadně zvedla celková aktivní plocha baterie, tedy i schopnost rychle uvolňovat či ukládat obrovská množství energie. Navíc by se podstatně snížil paměťový efekt a tím prodložila životnost baterie.

Ergo, ačkoliv to tak zpočátku nevypadalo, baterie před sebou mají zřejmě velký vývoj.

PHH

Lyten u svých Li-S baterií grafen využívá. Je to jeden z patentů, které firma na baterie má. Aby zvýšili plochu, tak grafen pak nějak zmuchlají. Jejich baterie, přestože se už vyrábí, mají nízkou cyklovatelnost (kolem 500cy). Nehodí se proto do automotive. Pořád je to všechno v oblasti výzkumu a testování.

  • Počet článků 29
  • Celková karma 7,76
  • Průměrná čtenost 484x
Vychodil jsem ZŠ Boleslavova, která se pak přeměnila zvláštní školu, takže mohu směle prohlásit, že jsem vychodil budoucí zvláštní školu. Pak jsem chodil na Gymnázium Ohradní, do kterého mě nahnali rodiče (asi proto, abych nechodil do gymnázia Na Vítězné pláni s takovými živly, jako je Pavlíček s Kocábem, ale mohl do školy chodit s takovými případy jako je Tomáš Vorel, Mirek Kušiak, David Vávra a Eva Holubová) a marně se pokoušel o studium na Matematicko-fyzikální fakultě UK. Od roku 1989 jsem žákem svámího Mahéšvaránandy a cvičím Jógu. Profesně se cítím programátorem. Kromě toho jsem hinduistický a ekologický sluníčkář.

Seznam rubrik